ONLINE Projektowanie wnętrz dla początkujących 120 h z programem SketchUp + V-Ray
PROGRAM KURSU CZĘŚĆ TEORIA I RYSUNEK
Rozdział I Style w aranżacji wnętrz Podstawowe style Styl klasyczny Styl nowoczesny Styl rustykalny Styl eklektyczny Pozostałe, wybrane style Styl skandynawski Styl loftowy i industrialny Styl eko Styl prowansalski, Shabby Chic Styl glamour Styl marynistyczny i Hampton Rozdział II Teoria koloru we wnętrzach Jak łączyć kolory we wnętrzach? Jak korzystać z koła kolorów? Optyczne i psychologiczne działanie barw Wzorniki kolorów, kolor roku Rozdział III Oświetlenie Naturalne i sztuczne oświetlenie Rodzaje źródeł światła Natężenie oświetlenia Temperatura barwowa Oprawy oświetleniowe Stopień ochrony IP Program do projektowania oświetlenia Dialux Rozdział IV Pomieszczenia – ergonomia i trendy Przedpokój Kuchnia Strefy i rodzaje kuchni, trójkąt roboczy Meble kuchenne - rodzaje szafek, frontów i blatów Wyposażenie kuchni Salon Sypialnia Łazienka Urządzenia sanitarne Armatura łazienkowa |
Rozdział V Podstawowe elementy projektu konstrukcyjnego i instalacji Stropy i ściany Schody Drzwi Instalacje elektryczne i sanitarne Rozdział VI Elementy wykończeniowe: okładziny, pokrycia, materiały Farby i tynki Drewno i jego imitacje we wnętrzach Cegły i płytki imitujące cegły we wnętrzach Płytki ceramiczne Beton, szkło i metal we wnętrzach Panele, okładziny ścienne, maty sibu Tapety Rolety, plisy, zasłony Sztukaterie, boazerie angielskie Sucha zabudowa z płyt gipsowo-kartonowych, sufity podwieszane Posadzki i wykładziny Rozdział VII Rysunek odręczny Zasady rysunku technicznego Kompozycja Perspektywa i aksonometria Rozdział VIII Projekt aranżacji wnętrz Prace przedprojektowe Umowa Źródła informacji o nieruchomości Inwentaryzacja Elementy projektu aranżacji wnętrz Zakres i forma projektu Mood board, koncepcja, rzuty i kłady Kosztorys |
PROGRAM KURSU CZĘŚĆ KOMPUTEROWA
Projektowanie w programie Sketch Up – od podstawy do wizualizacji
1. Środowisko pracy Sketch Up
1.1. Interfejs programu - Menu rozwijane
- Pasek narzędzi
- Pasek Stanu
1.2. Konfiguracja programu
- Informacje o modelu
- Preferencje programu
- Personalizacja przestrzeni roboczej - Zasobnik Domyślny
2. Zanim zaczniesz pracę z modelem (Dobrze wiedzieć ) - Instruktor
- Skróty klawiszowe
- Punkty charakterystyczne/ snapy
3. Poruszanie się w programie
• Przestrzeń 3D
• Przestrzeń 2D
• Zaznaczanie
• Widoki
4. Narzędzia programu Sketch Up
• Narzędzia rysunkowe
• Narzędzia modyfikujące
• Narzędzia konstrukcyjne
• Narzędzia kamery
• Narzędzia spaceru
• Narzędzia kształtowania powierzchni
• Narzędzia bryły
5. Modelowanie
• warstwy
• Grupy
• Komponenty
• Precyzyjne modelowanie
• Teksturowanie i jego opcje
• Biblioteka 3D Warehous
• Materiały zewnętrzne
6. V-ray for Sketch Up
• Interfejs
• Materiały
• Światła
• Ustawienia renderowania
Wszystkie części będą omawiane i opracowywane na elementach wyposażenia wnętrz, które w konsekwencji doprowadzą do stworzenia w pełni zbudowanego modelu wnętrza, na podstawie którego zostaną wykonane wizualizacje.